eSports software Produsenter og Utgivere
Opprettelsen og den videre utviklingen av eSports i profesjonell kapasitet resulterte i en raskt voksende global spillindustri verdt milliarder dollar. For tiden er antall eSports-seere nær 300 millioner over hele verden, og det forventes å stige opptil 500 millioner i 2020. Etter å ha sett utsikter og det enorme potensialet for eSports på spill, slår den levende videostreamingsplattformen YouTube på et flerårig kringkasting avtale med eSports plattformen Faceit. På samme måte ble lederen i online spillutsendelser Twitch kjøpt opp av Amazon. Derfor er produsenter av eSports-programvare i hard konkurranse for å etablere dominans og gjøre et merke på det globale spillmarkedet.
Den beste eSports Betting Bookmakers akkurat nå
Den omfattende oppmerksomheten og populariteten knyttet til eSports-spill kommer fra den konkurransedyktige stilen som bevisst er innebygd av programvareprodusenter. Dette bør ikke komme som en total overraskelse da videospill med høyere inntekter og positiv tilbakemelding av investerte fans er mer eller mindre konkurrerende produkter. Mens eSports programvareutviklere og utgivere ikke er helt mangelvare, blir konkurransedyktig video spill scene heller styrt av tre sentrale spillere – Valve Corporation, Riot Games og Blizzard Entertainment.
Blizzard Underholdningsspill | Riot Spill | Valve Corporation | Hi-Rez Studios | Activision |
Electronic Arts | Wargaming | |||
Blizzard Entertainment er en av de største utviklerne av eSports-spill, og har vært ansvarlig for å utvikle noen av de mest populære og godt likt spillene som World of Warcraft, Hearthstone og Heroes of the Storm. Starcraft II er et annet populært spill utviklet av selskapet.
Riot Games er et annet stort navn når det gjelder eSports skapere. Selskapet ble stiftet i 2006 og er basert på Santa Monica, California. Riot var ansvarlig for å utvikle den populære League of Legends-spill som for tiden har 67 millioner spillere som deltar over hele verden. Riot Games har vokst i et raskt tempo og har nå 15 kontorer over hele verden.
Valve Corporation er enda en stor eSports skaperen med titler inkludert Dota 2 og Counter-Strike: Global Offensive. Dota 2 satte en ny eSports rekord da den annonserte en premiepott på over $ 18 millioner i den internasjonale turneringen.
Hi-Rez Studios er skaperen av det enormt populære spillet, kalt Smite. Selskapet er basert på Atlanta, Georgia ble grunnlagt i 2005. Selskapet har også kontorer i Brighton, Storbritannia og Shenzen, Kina. Noen av de andre populære spillene som selskapet har utviklet, er Paladins, Stammer og Jetpack Fighter
Activision – Som Blizzard Entertainment, er Activision et datterselskap av Activision Blizzard. Selskapet har vært involvert i videospillindustrien siden 1979, og var den første uavhengige utvikleren av konsollspill. Activision har vært involvert i flere high-esports-innsatsspill gjennom årene, inkludert Quake-serien, Doom 3 og Guitar Hero. Activisions største link til esports er via Call of Duty-spillserien. De er eier og utgivere av denne serien, og opererer også Call of Duty World League.
Hva er nytt om eSports spill innsats – Nylige artikler og nyheter
Hvordan fungerer eSports-programvare produsenter?
Spillproduksjon er svært krevende. Det er massevis av konkurranse og fagfolk i bransjen trenger å være oppe med sitt spill. Det er mange oppgaver og prosjekter som skjer, men noen av de viktigste driver alle teamene av eksperter jevnt og sørger for at hele prosessen med å oppdatere spill og publisere nye spill går jevnt. Typer lagene bak spillproduksjonen inkluderer spillingeniører, alle typer IT-utviklere som vil programmere alle spillene; grafiske designere som vil være ansvarlig for all grafikk og frontend utvikling; artister som vil skape neste beste spilltegn og animatorer som vil gjøre alle animasjonene som også er en veldig spesifikk jobb; I tillegg er det ulike nivåer av prosjektledere. På slutten av dagen er det viktigste å sørge for at de nye og oppdaterte spillene er klare til å gå ut på tid og jobber jevnt. Hvem vil spille et spill fullt av bugs?
Å lage videospill høres ut som en morsom jobb. Men det er en jobb og faktisk en seriøs virksomhet. Folkets levebrød er avhengig av det, og det er her videosamfans må trekke linjen mellom spill som en form for underholdning og spill som en form for virksomhet. Det er et veldig kreativt felt, og på slutten av dagen er produktet et resultat av fantasien til hele laget. Men for å komme til det punktet, driver selskaper lag, organiserer de lagene og alle fagfolk som jobber med produktet, følger produksjonsplanene og jobber med hele bedriftsnettverket for å sikre at produktet frigjøres på en profesjonell måte. Annet enn det interne nettverket, er det også det eksterne nettverket som programvareproduksjonsbedrifter må ta hensyn til. Bare tenk på alle produktlisensieringene som er involvert, alle de ulike bedriftene som bør være justert og klar for produktdistribusjon, all PR-innsatsen, eSports-lagene, spillerne og sosiale medier, og la oss ikke glemme det økonomiske aspektet av det, og budsjetter, lønn, utgifter av alle slag som må holdes på sporet. Det er en svært krevende næringsliv faktisk. Produksjonsselskapene i videospillet må sørge for at de har en veldig jevn produksjonsprosess på plass.
Det er tydeligvis i programvarevideospillindustrien at det er høye hindringer for oppføring. Det er mange forskjellige fagfolk fra ulike felt involvert. Denne næringen er imidlertid mer eller mindre en helt ny industri. Det er så mange jobbannonser for alle slags mennesker som spenner fra dataanalytikere til IT-spillutviklere, men de fleste av universitetene har nylig begynt å tilby noen aspekter av spill som en stor. Virkeligheten er at i denne bransjen har spillproduksjonspersonell lært jobben på farten. Kombinere det faktum at næringen er ganske ung med det faktum at de fleste av de sentrale aktørene, som de mest kjente eSports-spillerne, er svært unge, gjør det til en av de mest spennende og utfordrende bransjer å komme inn på samme tid!
I tillegg er det mye regulering og lovkrav for spillleverandører som stadig forandrer seg. GDPR er på plass og alle er klar over at dette er en datatung industri.
Hvilke eSports-programvare produsenter trenger å ha på radaren deres …
Selv om det er litt utenfor omfanget av spillproduksjon, er det ingen klare standarder for eSports-spillerens profesjonelle oppførsel, gitt at de er rollemodeller til noen av de yngste YouTube-demografiene. Mange eSports-spillere er hevet foran datamaskinen og mangler ekte myke ferdigheter, menneskelige ferdigheter, offentlige talevansker (ekte offentlige taler, ikke bare snakker foran datamaskinen og opptak). Videre har bransjen et dårlig rykte for livsstilen det skaper. Spillprodusenter må tilstrekkelig adressere og sørge for å fremme en sunnere livsstil, med faktisk ekte sport involvert, utvikle sosiale ferdigheter til spillerne, sunne spisevaner som noen av eSports-spillerne er glade for å hengi seg til junk food foran datamaskinen alle dag lang. Dette er alle muligheter som må følges, og lederne i bransjen vil gjøre det beste ut av dem! Det er klart at dette er ting som vil bli adressert i en ideell verdenssituasjon. Imidlertid vil de snart eller senere bli tilstrekkelig opptatt av problemer, mest sannsynlig av eSports Software Producers.
- Topp programvareleverandører
- Mobile vennlig design
- Live chat
- Spesielt fokus på tyske spillere
- Unik og høy ytelse programvare
- Eksklusive 3D-spilleautomater
- Flott 300 % velkomstbonus
- Fair Crypto Play
- Extensive Games Selection