Vi spurte … Proff-svarene: Gamblingindustriens fremtid
FREMTIDENS spill industrien
Er eSports innsats neste spill utbytter?
|
Ruslan LegenzovLeder av tilknyttede selskaper, King Billy Casino Det korte svaret er «nei»! Det lange svaret er «kanskje», men i mindre skala. La meg utdype. For at eSports skal kunne konkurrere med «Goliaths» av dagens sportsspill, hovedsakelig fotball og tennis, bør det oppstå en ganske katastrofalt hendelse. For denne anmelder er en slik forbløffende «dinosaur-drap-asteroid» -hendelse ikke i overskuelig fremtid, ikke engang eksternt. Det er imidlertid en ny generasjon spillere der ute, Generation Z, for mange av dem grenser mellom den virkelige og den virtuelle verden er ofte vage. ESports kan, og vil resonere med noen av Gen-Z-folkene – men opp til dette. Jeg ser ikke eSports som en ekte «spillveksler», og faktisk vil jeg bli overrasket om den når to siffer i bransjen.
|
|
Sami Kurvinen Leder av tilknyttede selskaper, Wishmaker Casino Når man ser på disse segmentene, er den nåværende oppførselen og den seneste veksten kombinert med dagens tilgjengelige data og fremtidige spådommer, det tyder på at eSports definitivt blir en massiv vertikal i fremtiden. Vil det ta 5 eller 10 år, det er et annet spørsmål. Men for øyeblikket ser det definitivt ut som eSports vil bli en spilleskifter i fremtiden.
|
|
Myron SaacksLeder av tilknyttede selskaper, videoslots Konkurransedyktige dataspill eller eSports er en spilleskifter sikkert, siden en tilskuersport har vokst så raskt at det er et verdensomspennende fenomen nå og en som sikkert begynner å utfordre sine tradisjonelle fettere for oppmerksomhet til fans og deres penger. Det er millioner av mennesker som ser på eller spiller eSports i disse dager, og potensialet er ubegrenset. Twitch, leverandøren av streamingkanaler, hevder 100 millioner seere hver måned, har sett på eSports-kanalene. Det er et ekstraordinært engasjementsnivå uansett hvilken bransje og bare viser hva eSports er i stand til.
|
|
Lars Dresden Leder av tilknyttede selskaper, Lady Hammer Casino eSports-spill er ikke den neste spille skifteren i vår bransje, men jeg støtter noen ideer som bidrar til å utvikle annonse spillet til gambling og spill. eSports spill er en annen mulighet for vår bransje å komme seg ut av det mørke hjørnet av samfunnets fordommer, men vil aldri kunne erstatte atmosfæren eller ånden til en ekte boksingse kamp med to levende idrettsutøvere ansikt til ansikt i ringen. Hvis du noen gang har følt ånden av ekte svette og adrenalin på et bokseshow, vil du dele mitt synspunkt ganske sikkert.
|
|
` |
Oskar KallenbachFrank & Fred Casino eSports har allerede vist seg å være en spilleskifter i sports kategorien, og i dag er de den raskest voksende sporten i verden, særlig blant menn (18-34 år). eSports publikum er allerede over 400 millioner mennesker globalt. Disse volumene av fans og seere kombinert med granulære datasett gir gode muligheter for iGaming, og det gjør dem i stand til å lage helt nye typer spill produkter. Så langt har de fleste iGaming-selskaper behandlet eSport på samme måte som Dart eller andre nisje sporter. Jeg tror at eSport-publikum skal behandles med respekt og sørget for et komplett og dedikert fokus i alle aspekter. Så er det et spørsmål om når eSports vil revolusjonere spill, ikke om.
|
Franz Gerhart CEO, BonkersBet Det forstyrrer, men det vil nok ikke forandre spillet. En hel generasjon evner for å forme en nær fremtids personlig. eSports vil danne og ubestridelig del av den personen. Likevel er det hindringer for å overvinne. Å legge ut oddsene, definere markeder, risiko og samspill overveielser og spillutviklingen er noen av de mer åpenbare problemene for hånden, og svekker eSports skalerbarhet. Som vi ser står det knappe antall markeder som er tilgjengelige i tillegg til innsats begrensninger som er satt til grunn av bookmakere, ikke noe som tiltrekker spillere eller fordeler operatører økonomisk. Med riktig infrastruktur på plass, vil eSports bli en dominerende kraft i spillbransjen. |